Obchodní podmínky

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti Dřevo Černý Vůl s.r.o., IČ: 28898389, se sídlem Emy Destinnové 872, 252 64 Velké Přílepy, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp.zn. C 151841, bankovní spojení: číslo účtu č. 43-4617500257/0100, telefonní číslo: (+420) 777 754 754, e-mail: info@drevocernyvůl.cz, (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) (kupující a prodávající společné též také jako „smluvní strany“) dle § 2079 a násl. občanského zákoníku, jejímž předmětem je prodej zboží nabízeného prodávajícím, tj. zejména dřevomateriálu, stavebního řeziva, paliva a doplňků pro dřevo atd. (dále jen „zboží“). Údaje o provozovnách prodávajícího jsou dostupné na této webové adrese: https://www.drevocernyvul.cz/kontakt.php

1.2.

Internetový obchod (e-shop) na adrese https://www.drevocernyvul.cz/ (dále jen „internetový obchod“) je provozován prodávajícím.

1.3.

Spotřebitelem je kupující fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen „spotřebitel“).

1.4.

Podnikatelem je kupující osoba, která není spotřebitelem. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (dále jen „podnikatel“).

1.5.

Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Pokud není v kupní smlouvě nebo v jejích přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto obchodních podmínek není kupní smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi prodávajícím a kupujícím vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto obchodní podmínky.

1.6.

Právní vztahy prodávajícího s kupujícím výslovně neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem se současně řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1.

Prezentace zboží na stránkách internetového obchodu má pouze informativní charakter.

Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije, prodávající tak není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.

2.2. Uzavření kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu:

2.2.1.

V případě dostupnosti zboží na stránkách internetového obchodu může kupující vytvořit elektronicky pomocí formuláře a s případným využitím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě, na stránkách internetového obchodu objednávku daného zboží (dále jen „objednávka“). Při vytvoření objednávky kupující nejprve vybere zboží, o které má zájem. Po zvolení požadovaného množství, způsobu dopravy, typu platby a vyplnění dodací adresy a identifikačních údajů či případných dalších povinných údajů kupující potvrdí svou objednávku kliknutím na ikonu „Objednávka zavazující k platbě“, čímž podá závazný (ze strany kupujícího) návrh na uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím. Kupující je oprávněn měnit a opravovat zadané údaje do doby, než zaklikne tlačítko uvedené výše.

2.2.2.

Po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na elektronickou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření kupní smlouvy.

2.2.3.

V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.

2.2.4.

V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

2.2.5.

Prodávající přijme objednávku kupujícího, pokud tento návrh není v rozporu s obchodními podmínkami a prodávající nemá konkrétní důvod domnívat se, že kupující kupní smlouvu poruší. Prodávající potvrdí přijetí návrhu prostřednictvím zprávy na elektronickou adresu kupujícího, kterou uvedl v objednávce. V případě, že půjde o zboží na individuální zakázku, poučí kupujícího o povinnosti složit zálohu dle čl. 4.9. obchodních podmínek.

2.2.6.

Kupní smlouva je uzavřena doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu na elektronickou adresu, kterou uvedl v objednávce.

2.3. Zákaznický účet

2.3.1.

Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.

2.3.2.

Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3.3.

Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.

2.3.4.

Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

2.3.5.

Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

2.4. Uzavření kupní smlouvy jiným způsobem než prostřednictvím internetového obchodu:

2.4.1.

V případě zájmu o koupi zboží může kupující učinit nezávaznou poptávku zboží (dále jen „poptávka“), a to následujícími způsoby:

  • 2.4.1.1. prostřednictvím e-mailové zprávy adresované na e-mailovou adresu prodávajícího: drevocernyvul@seznam.cz;
  • 2.4.1.2. telefonicky na čísle (+420) 777 754 754;
  • 2.4.1.3. osobně v provozovně prodávajícího (dále jen „provozovna“), uvedené na internetových stránkách prodávajícího na adrese: https://www.drevocernyvul.cz/kontakt.php

2.4.2.

Poptávka má informativní charakter a nejedná se o návrh na uzavření kupní smlouvy.

2.4.3.

V poptávce uvede kupující zejména své jméno a příjmení a svou e-mailovou adresu, prostřednictvím které bude mezi smluvními stranami probíhat veškerá další závazná komunikace, pokud nebude mezi smluvními stranami ujednáno jinak. Kupující je povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje uvedené v poptávce jsou prodávajícím považovány za správné a pravdivé. Prodávající tak nenese odpovědnost za jakoukoli vzniklou škodu, pokud kupující uvede nesprávné či nepřesné údaje.

2.4.4.

Na základě poptávky, příp. následné navazující e-mailové, telefonické či osobní komunikace, učiní prodávající kupujícímu nabídku („nabídka“), kterou zašle na e-mailovou adresu kupujícího. Při tvorbě nabídky není prodávající vázán poptávkou. Nabídka obsahuje zejména:

  • 2.4.4.1. informace o zboží, jež má být předmětem kupní smlouvy, včetně jeho přesné specifikace,
  • 2.4.4.2. cena zboží, a
  • 2.4.4.3. informaci o způsobu dodání zboží.

2.4.5.

Součástí nabídky jsou rovněž obchodní podmínky. Nabídka je závazným návrhem na uzavření kupní smlouvy. Prodávající není povinen nabídku kupujícímu učinit a rovněž kupující není povinen nabídku prodávajícího přijmout. Nabídka je v takovémto případě pro prodávajícího závazná čtrnáct (14) kalendářních dnů.

2.4.6.

Kupní smlouva je v takovémto případě uzavřena buď akceptací nabídky prodávajícího ve formě e-mailu odeslaného kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího info@drevocernyvul.cz, ve shora uvedené lhůtě, anebo podpisem kupní smlouvy (v listinné podobě) oběma smluvními stranami ve shora uvedené lhůtě v případě, že prodávající navrhl kupujícímu uzavření kupní smlouvy v listinné podobě.

2.4.7.

Prodávající potvrdí obdržení akceptace nabídky ze strany kupujícího tak, že jej o tom vyrozumí zprávou zaslanou na e-mailovou adresu kupujícího.

2.5.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

2.6.

Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě, a to prostřednictvím e-mailu, který uvedl spotřebitel v objednávce. Součástí potvrzení budou také tyto obchodní podmínky ve formátu PDF a shrnutí učiněné objednávky ze strany kupujícího.

3. ZPŮSOB BALENÍ A DOPRAVY

3.1.

Není-li v kupní smlouvě sjednáno jinak, způsob balení a dodání zboží určuje prodávající.

3.2.

V případě, že je způsob balení anebo dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko s takovým způsobem balení a dopravy spojené, včetně případných dodatečných nákladů na zvolený způsob balení či dopravy.

3.3.

O odeslání zboží se prodávající zavazuje informovat kupujícího na elektronickou adresu, kterou kupující uvedl při vytvoření objednávky.

3.4.

Odesláním objednaného zboží se rozumí jeho odeslání na adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo připočíst k ceně zboží náklady na balení zboží ve skutečné výši, jakož i náklady na zaslání (dopravu) zboží k ceně zboží dle aktuálního ceníku přepravce.

3.5.

V případě zasílání zboží do zahraničí si prodávající vyhrazuje právo připočíst ke standardní ceně dopravy dodatečné náklady za dopravu do zahraničí.

3.6.

Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

3.7.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1.

Cena zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží jsou uvedeny v nabídce prodávajícího, příp. v objednávce. V případě objednávky prostřednictvím internetového obchodu jsou tyto uvedeny v nabídce zaslané zákazníkovi e-mailem.

4.2.

Rozhodující je cena zboží uvedená v nabídce prodávajícího, resp. cena platná v době uzavření kupní smlouvy. Prodávající si vyhrazuje možnost zvýšení ceny zboží, které v okamžiku objednávky není skladem, a to z důvodu změny peněžních kurzů, výrazného nárůstu inflace nebo výrazných změn dodavatelských podmínek v dodavatelském řetězci. Prodávající o takové změně písemně informuje kupujícího na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce, případně na e-mailovou adresu, ze které kupující zaslal poptávku, a to bez zbytečného odkladu poté, co se o změně dozví. Kupující má v takovémto případě právo od smlouvy odstoupit, a to zejména překročí-li zvýšení ceny 10 % původní ceny zboží nebo se jedná o jiné podstatné zvýšení ceny.

4.3. Cenu zboží může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • 4.3.1. bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (viz čl. 1.1. obchodních podmínek);
  • 4.3.2. bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány;
  • 4.3.3. v hotovosti nebo platební kartou v provozovně prodávajícího;
  • 4.3.4. na dobírku až při převzetí od přepravce, tj. v místě určeném kupujícím v objednávce, příp. nabídce.

4.4.

Pro případ bezhotovostní platby je kupujícímu prodávajícím přidělen variabilní symbol v zaslané faktuře a kupující je povinen uhradit cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby.

4.5.

Při volbě platby bankovním převodem uhradí kupující cenu objednávky před jejím vyřízením na bankovní účet prodávajícího. Pro vyřízení objednávky je třeba uhradit platbu pod variabilním symbolem, kterým je číslo objednávky a který kupující získá při dokončení objednávky. V případě platby za zboží formou bankovního převodu se považuje kupní cena za uhrazenou dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na účet prodávajícího. Platba bude kupujícím činěna na základě elektronické pro-forma faktury (výzvy k platbě) anebo dle volby prodávajícího zálohové faktury vystavené prodávajícím a zaslané kupujícímu na elektronickou adresu, kterou uvedl v objednávce, s čímž kupující výslovně souhlasí. Splatnost takovéto pro-forma faktury, potažmo zálohové faktury činí obvykle sedm (7) kalendářních dní ode dne jejího vystavení. Po úhradě kupní ceny kupujícím vystaví prodávající kupujícímu v elektronické podobě fakturu, resp. konečnou fakturu, se všemi náležitostmi daňového dokladu dle příslušných ustanovení zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, s čímž kupující rovněž výslovně souhlasí.

4.6.

V případě platby na dobírku při převzetí zboží od přepravce si prodávající vyhrazuje právo připočíst náklady za vybavení dobírky k ceně objednávky dle aktuálního ceníku přepravce. Elektronický daňový doklad bude zaslán kupujícímu po úhradě kupní ceny zboží, a to na elektronickou adresu, kterou kupující uvedl v objednávce, s čímž kupující výslovně souhlasí. S ohledem na minimalizaci vzniku škod a zajištění bezproblémového zásobování si prodávající vyhrazuje právo z jakéhokoli důvodu neumožnit kupujícímu platbu zboží na dobírku při převzetí zboží od přepravce, a to zejména v případě, že se jedná o kupujícího, který např. již v minulosti zboží od prodávajícího nepřevzal, resp. který si v rámci jedné objednávky anebo jednoho kalendářního dne objednal zboží za celkovou hodnotu přesahující 20 000,- Kč vč. DPH.

4.7.

Ceny zboží a služeb jsou uvedeny včetně DPH. Pokud není u ceny výslovně uvedeno, že cena je uvedena bez DPH.

4.8.

V případě, že ke koupi zboží dochází za použití komunikačních prostředků na dálku, kupující bere na vědomí, že z podstaty věci je vyloučena možnost prohlídky zboží ze strany kupujícího před uhrazením kupní ceny a prodávající je tak oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny před prohlédnutím, resp. převzetím zboží.

4.9.

V případě, že je předmětem kupní smlouvy zboží na individuální zakázku, může prodávající požadovat zálohovou platbu před tím, než začne prodávající objednávku vyřizovat. O tomto bude prodávající kupujícího informovat před uzavřením smlouvy. V takovém případě prodávající uhrazenou platbu, pokud si kupující zboží nepřevezme, nevrací, jelikož kryje náklady s přípravou zboží na míru, které prodávající nemůže použít pro jiného zákazníka.

5. PRÁVA A POVINNOSTI VYPLÝVAJÍCÍ Z UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

5.1.

Prodávající je povinen dodat kupujícímu objednané zboží za sjednanou kupní cenu a kupující je povinen zboží převzít a kupní cenu uhradit.

5.2.

V případě porušení podmínek kupní smlouvy nebo obchodních podmínek kupujícím si prodávající vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy. Kupujícímu v takovém případě vzniká povinnost uhradit prodávajícímu veškeré náklady (náhradu škody) spojené s jeho objednávkou a zejména pak náklady na zaslání zboží, pokud jej kupující nepřevezme. Prodávající vyzve kupujícího písemně prostřednictvím e-mailové adresy, ve které uvede také výši vzniklé škody a způsob její úhrady, včetně lhůty pro uhrazení.

5.3.

Kupující je povinen zejména při objednávání zboží uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje nezbytné pro uzavření kupní smlouvy uvedené kupujícím jsou prodávajícím považovány za správné.

5.4.

Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

5.5.

Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

5.6.

Veškerá sdělení prodávajícího mohou být kupujícímu doručována na elektronickou adresu uvedenou kupujícím v objednávce.

6. DODÁNÍ ZBOŽÍ

6.1. Prodávající umožňuje následující způsoby dodání zboží:

  • 6.1.1. osobní odběr na prodejně specifikované v kupní smlouvě;
  • 6.1.2. doručení prodávajícím na místo určené v kupní smlouvě.

6.2.

Informace o ceně dopravy jsou prodávajícím uvedeny v kupní smlouvě. V případě objednávky prostřednictvím internetového obchodu bude konečná cena dopravy zaslána prodávajícím kupujícímu společně s akceptací objednávky, přičemž kupujícímu v takovém případě náleží právo odstoupit od smlouvy do 24 hodin od doručení akceptace objednávky. Kupující uzavřením souhlasí, že náklady na dopravu mohou být oznámeny dodatečně, a to zejména v případě dopravy zajištěné přímo prodávajícím z toho důvodu, že se prodávající snaží zajistit nejlevnější a nejefektivnější způsob dopravy dle zvoleného zboží.

6.3.

Prodávající se zavazuje odeslat zboží kupujícímu v nejbližším možném termínu. Zboží bude dodáno nejpozději do 30 dnů od uzavření smlouvy, pokud se kupující s prodávajícím nedohodli jinak. Pokud kupující objedná zboží, u kterého je uvedena doba dodání delší než 30 dní, zasláním objednávky kupující s touto delší dobou dodání souhlasí. V případě objednávky prostřednictvím internetového obchodu hrazené kupujícím bezhotovostním převodem odešle prodávající zboží až po připsání platby na jeho bankovní účet. Dostupnost zboží a dodací lhůta, pokud je u zboží uvedena, má pouze informativní charakter a není pro prodávajícího závazná. Tímto však není dotčena povinnost dodat zboží nejpozději do 30 dnů od uzavření smlouvy. V případě, že je u zboží uvedeno, že zboží není skladem, určí termín dodání prodávající, a to písemně na e-mail kupujícího. Kupující souhlasí s tím, že termín dodání může být dohodnut také dodatečně po uzavření smlouvy, a to na základě e-mailové komunikace mezi kupujícím a prodávajícím.

6.4.

Prodávající nenese odpovědnost za jakékoli škody způsobené zpožděním odeslání nebo doručení zboží z jakéhokoli důvodu.

6.5.

Místem plnění je místo uvedené v kupní smlouvě.

6.6.

Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené v kupní smlouvě, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že strany neujednaly osobní převzetí, je kupující povinen být v den dodání zboží v dobu uvedenou v první větě tohoto odstavce k dispozici v místě plnění. V případě, že je kupujícímu známo, že v uvedenou dobu nebude v místě plnění přítomen, je povinen tuto skutečnost neprodleně, nejméně však jeden pracovní den před plánovaným doručením zboží, oznámit elektronickým způsobem na e-mailovou adresu prodávajícího (info@drevocernyvul.cz).

6.7.

Součástí dodávky je doklad o zakoupení zboží, který uvádí datum prodeje, označení zboží, kupní cenu a údaje o prodávajícím.

6.8.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad tuto skutečnost neprodleně oznámit přepravci a prodávajícímu buď písemně na adresu jeho sídla anebo elektronickou formou na e-mailovou adresu prodávajícího (info@drevocernyvul.cz).

6.9.

V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje kupujícímu zásilku od přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky. Podpisem dodacího anebo přepravního listu anebo jiného obdobného dokumentu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.

6.10.

Reklamace zjevných vad zboží, tj. zejména mechanického poškození zboží, neodpovídajícího zboží apod., které nebyly patrné při převzetí zásilky od přepravce, je kupující povinen uplatnit neprodleně po jejich odhalení, nejvhodněji v den převzetí zásilky od přepravce.

6.11.

Prodávající neručí za poškození zboží vzniklé při jeho přepravě, zejména pak v případě, pokud kupující neprodleně toto poškození neuplatnil v souladu s body 6.8. – 6.10. obchodních podmínek.

6.12.

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího (např. v případě nepřítomnosti kupujícího v místě plnění v době uvedené v bodě 6.6. obchodních podmínek) nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručováním a skladováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.13.

Prodávající neodpovídá v případě závazně dohodnutých lhůt za zpoždění dodávek zboží na základě vyšší moci a událostí, které prodejci značně ztíží nebo znemožní dodávky, a které prodejce nezavinil. Za vyšší moc se považuje překážka, jež nastala nezávisle na vůli prodávajícího a brání mu ve splnění jeho povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by prodávající tuto překážku nebo její následky odvrátil nebo překonal, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala, a zahrnuje zejména mobilizaci, válku, povstání, epidemii, pandemii, přírodní katastrofu nebo fyzickou pohromu, stávku, výluku, úřední nařízení, případně jiné nepředvídatelné překážky, a to i pokud nastanou u dodavatelů prodávajícího a jejich subdodavatelů. Takové skutečnosti opravňují prodávajícího k posunutí dodávky o dobu trvání překážky a přiměřenou dobu rozběhu. Pokud se dodávka zboží stane v důsledku výše uvedených skutečností pro prodávajícího nemožnou nebo neuskutečnitelnou, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

6.14.

Prodávající umožňuje osobní převzetí zboží v prodejně, a to dle místa uvedeného v kupní smlouvě. O dostupnosti a následné přítomnosti zboží na dané prodejně informuje prodávající kupujícího bez zbytečného prodlení po doručení zboží na danou prodejnu. Nepřevezme-li kupující zboží v dané prodejně nejpozději ve lhůtě pěti (5) pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy, je prodávající oprávněn od této smlouvy odstoupit a požadovat náhradu vzniklé škody.

7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

7.1.

Kupující, je-li spotřebitelem, má v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo bez udání důvodu od smlouvy odstoupit, a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne následujícího po dni, kdy kupující převezme zboží, nebo je-li více kusů zboží dodáváno v rámci jedné objednávky samostatně, převzetím posledního kusu zboží. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty.

7.2.

Kupující, je-li spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit mimo jiné od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle požadavku spotřebitele nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím (takovým zbožím je zejména, nikoli však výlučně, např. barva namíchaná dle individuálních požadavků kupujícího nebo dřevo-materiál barvený dle individuálních požadavků kupujícího).

7.3.

Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání, a to jakoukoliv formou vůči prodávajícímu. Za tímto účelem poskytuje prodávající vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný zde. Prodávající potvrdí kupujícímu bez zbytečného odkladu v textové podobě přijetí formuláře.

7.4. Je-li kupující spotřebitelem, platí, že:

7.4.1.

Po odstoupení od kupní smlouvy kupující bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) kalendářních dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu plnění, které od něj obdržel. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží prodávajícímu zpět před uplynutím 14 dnů. Kupující je srozuměn s tím, že nese přímé náklady na vrácení zboží. Kupující je povinen zboží vrátit čisté, v dodaném kompletu, s veškerým příslušenstvím a nepoškozené. Je-li snížena hodnota zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti, je prodávající oprávněn nárok na náhradu škody jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení ceny zboží;

7.4.2.

Do čtrnácti (14) kalendářních dnů od odstoupení vrátí prodejce kupujícímu všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, a to včetně nákladů na dodání odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu. Prodávající není povinen peněžní prostředky vracet dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodejci odeslal. Kupující souhlasí s tím, že peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým byly poskytnuty.

7.4.3.

Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

7.4.4.

Odstoupí-li spotřebitel oprávněně od kupní smlouvy, vrací mu prodávající náklady na poštovné ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu zaslání zboží. V případě, že spotřebitel doručil zboží osobně, náhrada mu nenáleží. V případě, že spotřebitel vrací zboží z jedné objednávky ve více zásilkách, má nárok na vrácení pouze jednoho poštovného. V případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, nese přímé náklady na navrácení zboží prodávajícímu v plném rozsahu kupující, přičemž maximální náklady jsou odhadovány na částku ve výši 10 000 Kč. Tato částka je však pouze u některého typu zboží, od kterého se odvíjí také samotné náklady na dopravu.

7.4.5.

Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy neoprávněně a zašle přesto zboží prodávajícímu, nebude zboží přijato, případně bude na náklady spotřebitele zasláno zpět spotřebiteli.

7.5. Je-li kupující podnikatelem, platí, že:

7.5.1.

Podnikatel je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit výlučně v případech stanovených těmito obchodními podmínkami.

7.5.2.

Prodávající je dle vlastního uvážení oprávněn umožnit podnikateli, který o to písemně prodávajícího zažádá, odstoupit bez udání důvodu od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14) kalendářních dnů po převzetí zboží. Umožní-li prodávající podnikateli odstoupit v uvedené lhůtě, pak podnikatel bere na vědomí, že vrácená kupní cena může být ponížena o to, oč se snížila hodnota zboží, dále nebude-li vrácené zboží v originálním obalu včetně veškerých součástí a příslušenství, pak podnikatel bere na vědomí, že prodávající si vyhrazuje právo takovéto vrácení zboží zpoplatnit, a to takovou částkou, která prodávajícímu vykompenzuje náklady, jež jsou nezbytné vynaložit pro znovuuvedení zboží do prodeje.

7.5.3.

Podnikatel nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém je obdržel; použití zbylé části ustanovení § 2110 občanského zákoníku se vylučuje.

7.5.4.

Neoznámil-li podnikatel prodávajícímu vadu zboží včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

7.5.5.

Z důvodu ochrany práv podnikatele je-li podnikatel právnickou osobou a bude-li požadovat proplacení dobropisu v hotovosti přímo na některé z prodejen prodávajícího, pak příslušná částka bude předána pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tj. statutárnímu orgánu, nebo osobě, jež se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.

7.5.6.

Odstoupí-li podnikatel oprávněně od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, včetně všech jeho součástí a příslušenství, a to ve stavu v jakém je obdržel od prodávajícího. Podnikatel nemá nárok na náhradu poštovného ani jiných souvisejících nákladů. Prodávající, bude-li zboží ve stavu, v jakém je prodávající zaslal podnikateli, zboží převezme a ve lhůtě do čtrnácti (14) kalendářních dnů po převzetí zboží od podnikatele vrátí podnikateli vše, co od něj obdržel. V ostatních případech zboží podnikateli na jeho náklady vrátí.

7.5.7.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

7.6. Odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím:

7.6.1.

Prodávající dbá na dobrou orientaci v oblasti trhu s prodávaným zbožím, přesto může výjimečně dojít k situacím, kdy nebude schopen objednané zboží dodat za podmínek sjednaných v kupní smlouvě. Prodávající si proto vyhrazuje právo v takových případech odstoupit od kupní smlouvy.

7.6.2.

Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy též tehdy, došlo-li k výrazným změnám cen dodavatele objednaného zboží, došlo-li k výrazným změnám cen přepravy zboží, nebo zjistí-li prodávající, že zboží bylo omylem nabízeno za chybnou cenu a kupující neakceptoval příslušnou změnu kupní smlouvy, tj. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu.

7.6.3.

Kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím, který v některém z předchozích závazkových vztahů s prodávajícím porušil jakoukoliv svou povinnost podstatným způsobem. Porušení předchozího závazkového vztahu podstatným způsobem se považuje pro účely odstoupení od smlouvy za chování ve smyslu § 2002 odst. 2 občanského zákoníku.

7.6.4.

Pokud se prodávající rozhodne využít svého práva a odstoupit od kupní smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat kupujícího na elektronickou adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Dále je povinen vrátit kupujícímu plnou kupní cenu zboží (včetně poštovného), pokud již tato byla uhrazena.

8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

8.1.

Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího nebo vada později vzniklá, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí těmito obchodními podmínkami a v ostatním ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

8.2.

Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci, přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství a zkontroluje, že je zboží nepoškozeno. V případě zjištění jakýchkoliv závad je kupující povinen toto neprodleně oznámit prodávajícímu a je oprávněn takové zboží nepřevzít. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od prodávajícího převezme, je nezbytné poškození popsat v dodacím listu. Porušením této povinnosti zanikají práva kupujícího z vadného plnění; to neplatí, je-li kupujícím spotřebitel.

8.3.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží:

  • 8.3.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • 8.3.2. je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil,
  • 8.3.3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci (pokud je potřeba),
  • 8.3.4. je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  • 8.3.5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
  • 8.3.6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
  • 8.3.7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy (pokud bylo poskytnuto).

8.4.

Ustanovení čl. 8.3.1. až 8.3.7. se neužijí, pokud prodávající před uzavřením smlouvy upozornil kupujícího, že některá vlastnost věci se liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

8.5.

Ustanovení uvedená v čl. 8.3. obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

8.6.

Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat:

  • 8.6.1. dodání nové věci bez vady nebo
  • 8.6.2. opravu věci,

ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.

8.7.

Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

  • 8.7.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po vytknutí,
  • 8.7.2. se vada projeví opakovaně,
  • 8.7.3. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
  • 8.7.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

8.8.

Kupující je povinen vadu u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jde-li o vadu skrytou, je kupující povinen ji u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou (2) let od odevzdání zboží. V případě, že se jedná o použité zboží, činí lhůta pro uplatnění jeden (1) rok od odevzdání zboží. Projeví-li se vada do jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. V reklamaci nebo bez zbytečného odkladu po ní sdělí kupující prodávajícímu, jaké právo z vadného plnění si zvolil. Pokud tak neučiní včas, má i v případě vadného plnění, které je podstatným porušením kupní smlouvy, pouze práva dle bodu 8.6. obchodních podmínek.

8.9.

Za okamžik uplatnění práv z vadného plnění se považuje okamžik, kdy kupující oznámí vadu prodávajícímu. Náklady na uplatnění práv z vadného plnění hradí kupující, prodávající může po předchozí domluvě s kupujícím provést dopravu reklamovaného zboží na prodejnu na své náklady. V případě, že je kupující spotřebitel, převezme zboží prodávající k odstranění vady na vlastní náklady.

8.10.

Uplatněním vady u prodávajícího se kupující nezprošťuje povinnosti zaplatit cenu zboží. Ustanovení § 2108 občanského zákoníku se nepoužije. Ustanovení tohoto bodu se nepoužije, je-li kupujícím spotřebitel.

8.11.

Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí:

  • 8.11.1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
  • 8.11.2. použil-li kupující zboží ještě před objevením vady,
  • 8.11.3. nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu svým konáním nebo opomenutím, nebo
  • 8.11.4. prodal-li kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li jej, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.

8.12.

Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na kterékoliv jeho provozovně, údaje k provozovnám jsou dostupné na internetových stránkách prodávajícího na adrese: https://www.drevocernyvul.cz/kontakt.php.

8.13.

Práva z vadného plnění může spotřebitel uplatnit na adrese jakékoli z provozoven nebo také telefonicky na telefonním čísle (+420) 777 754 754 nebo e-mailem: drevocernyvul@seznam.cz. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do pěti (5) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající vyřídí reklamaci včetně odstranění vad a informování kupujícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem jeho reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace, jakož i o provedení opravy zboží a o době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

8.14.

Kupující je povinen zboží převzít do jednoho měsíce od oznámení prodávajícího o vyřízení reklamace provedením opravy nebo odmítnutím reklamace. V případě nevyzvednutí zboží v této lhůtě je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 0,1 % denně z kupní ceny nevyzvednutého zboží. Prodávající oznámí kupujícímu vyřízení reklamace telefonicky nebo e-mailem.

9. PŘEDÁVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ PROSTŘEDNICTVÍM E-MAILOVÝCH DOTAZNÍKŮ

9.1.

Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1.

Kupujícímu může být doručováno na e-mailovou adresu kupujícího, není-li stanoveno jinak.

10.2.

Informace o zpracování osobních údajů jsou přístupné na stránkách internetového obchodu.

10.3.

Spotřebitel se v případě spotřebitelského sporu může obrátit s návrhem na mimosoudní řešení takového sporu na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, email: podatelna@coi.cz. Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Tímto bodem není vyloučena možnost spotřebitele obrátit se se svým nárokem na příslušný soud České republiky.

10.4.

Vzájemné vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky, a to i v případě, že vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek (tím není dotčeno ustanovení bodu 10.3. obchodních podmínek).

10.5.

Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, přičemž k uložené smlouvě nemá kupující přístup.

10.6.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.

10.7.

Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.

10.8.

Znění obchodních podmínek může prodávající v přiměřeném rozsahu měnit nebo doplňovat, pokud pro tyto změny vyvstane rozumná potřeba. Nové znění obchodních podmínek včetně data jejich účinnosti zpřístupní prodávající elektronicky na internetových stránkách prodávajícího na adrese https://www.drevocernyvul.cz/.

10.9.

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne: 1. 11. 2024.